ePUAP ZUS co to jest?
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) służy do kontaktu obywateli z jednostkami administracyjnymi w Polsce. Dzięki platformie ePUAP ZUS możemy załatwiać sprawy w urzędach, w tym przypadku instytucji ZUS. To duże ułatwienie w załatwianiu spraw urzędowych przez Internet, bez wychodzenia z domu.
Jak założyć profil zaufany ZUS?
Profil zaufany ZUS może założyć każdy obywatel, który posiada numer PESEL, aby to zrobić trzeba potwierdzić swoją tożsamość. Można to zrobić na dwa sposoby, przy pomocy banku lub drogą urzędową. Pierwszy sposób jest dość prosty, wystarczy potwierdzić tożsamość poprzez bankowość elektroniczną. Drugim sposobem jest założenie konta ePUAP, a następnie potwierdzenie swojej tożsamości w punkcie potwierdzającym. Tożsamość potwierdzimy w m.in.: ZUS-ie, urzędach skarbowych lub placówkach bankowych.
Profil zaufany ważny jest przez 3 lata, następnie należy przedłużyć jego ważność przez Internet. Warto wspomnieć, że cały proces jest darmowy.
ZUS profil zaufany pozwala nam np. zalogować do PUE(to jeden ze sposobów logowania) i korzystać ze wszystkich dostępnych tam usług. Sprawdź jakie to proste.
Do czego potrzebne jest konto ePUAP ZUS?
Poprzez ePUAP można korzystać z różnych usług, np.:
- załatwiać sprawy w urzędach,
- prowadzić korespondencję urzędową,
- sprawdzać statusy wniosków,
- założyć kontoPUE ZUS.
- korzystać z programu ePłatnik.
ZUS ePUAP to wygodny, sprawny i szybki sposób na kontakt elektroniczny obywatela z instytucją Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Profil zaufany PUAP pozwala na przesłanie dokumentów i wniosków przez Internet.
Jak zalogować się na konto?
1. Należy wejść na serwis, na którym chcemy załatwić sprawę
2. Wybierz logowanie poprzez Profil zaufany, do wyboru jest logowanie poprzez adres e-mail lub bank. Należy wybrać odpowiednią opcję.
3. Załatw swoje sprawy
ePuap ZUS – Załatw sprawy w ZUS przez Internet