Skip to content

ZUS Infolinia

Infolinia ZUS

Kontakt z infolinią ZUS

Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS to wygodna forma kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Doświadczony konsultant infolinii pomaga interesantom w rozwiązywaniu wszelkich problemów z zakresu obowiązków ZUS. Połączenie telefoniczne stanowi również jeden ze sposobów na rejestrację wizyty w wybranej placówce urzędu. Rzeczowa rozmowa za pośrednictwem infolinii ZUS dostępna jest dla wszystkich zainteresowanych podmiotów.

Infolinia ZUS telefon: 22 560 16 00

Połączenie z infolinią Zakładu Ubezpieczeń Społecznych można uzyskać wybierając numer telefonu na swoim urządzeniu. Koszt połączenia z infolinią ZUS ustalany jest według umowy klienta z operatorem sieci telekomunikacyjnej. Podany numer obowiązuje na terenie całego kraju, dla wszystkich oddziałów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Warto wziąć pod uwagę, że niektóre funkcje infolinii ZUS dostępne są całodobowo.

W dolnej części artykułu znajdują się numery telefonów bezpośrednio do wszystkich wojewódzkich oddziałów ZUS.

Dodatkowe numery kontaktowe ZUS

Ze względu na większe zainteresowanie konkretnym rodzajem usług ZUS, uruchomiono specjalne numery telefonu, by przyśpieszyć obsługę klientów. Dla których tematów uruchomiono dodatkowe infolinie ZUS?

Infolinia ZUS 500+ i Polski Ład: 22 290 55 00

Aby uzyskać informacje o świadczeniu 500+ i Rodzinnym Kapitale Opiekuńczym lub Polskim Ładzie, należy wybrać numer telefonu 22 290 55 00. Interesanci mogą uzyskać wsparcie konsultanta we wszystkie dni robocze, w godzinach od 8:00 do 15:00.

Połączenie z infolinią rozpoczyna się od odtworzenia wiadomości powitalnej. Po jej odsłuchaniu należy wybrać jedną z dwóch automatycznych opcji, wykorzystując w tym celu klawiaturę urządzenia, z którego nawiązuje się połączenie. Które klawisze należy wcisnąć, by uzyskać cenne informacje ZUS?

1. Uzyskanie informacji o programie 500+ i Rodzinnym Kapitale Opiekuńczym
2. Informacje dla przedsiębiorców związane z Polskim Ładem – ZUS infolinia Polski Ład funkcjonuje w takich samych godzinach jak program 500+

ZUS Infolinia dla Ukraińców: 22 444 02 55

Obywatele Ukrainy, którzy przybyli do Polski po 23 lutego 2022r. ze względu na eskalację konfliktu zbrojnego, mogą otrzymać w Polsce świadczenia rodzinne. W celu zdobycia najważniejszych informacji, uruchomiono specjalną infolinię funkcjonującą w języku ukraińskim. Konsultanci pracują we wszystkie dni robocze od 8:00 do 18:00. Alternatywną formą kontaktu jest także wysłanie wiadomości e-mail na adres: [email protected]

Громадяни України, які приїхали до Польщі після 23 лютого 2022 року. через ескалацію збройного конфлікту вони можуть отримувати сімейні пільги в Польщі. Для отримання найважливішої інформації запрацювала спеціальна гаряча лінія, яка працює українською мовою. Консультанти працюють в усі робочі дні з 8:00 до 18:00. Альтернативною формою зв’язку є також відправка електронного листа на адресу: [email protected]

Infolinia ZUS Bon Turystyczny: 22 11 22 111

Infolinia dla obywateli zainteresowanych Polskim Bonem Turystycznym funkcjonuje każdego dnia tygodnia w godzinach od 7:00 do 20:00.

Rozmowa przez infolinię ZUS

Jak przebiegają etapy kontaktu z infolinią ZUS pod numerem 22 560 16 00? Osoby wykonujące telefon mogą wybrać kilka automatycznych opcji, lub połączyć się z urzędnikiem odpowiedzialnym za rozwiązywanie problemów z konkretnego zakresu. Wybór opcji realizowany jest poprzez klawiaturę numeryczną urządzenia, z którego nawiązywane jest połączenie.

Pierwszym komunikatem który słyszy interesant jest wiadomość powitalna. Po jej odsłuchaniu, należy wcisnąć jeden z czterech przycisków, który odtworzy kolejne komunikaty lub połączy użytkownika z konsultantem. Dostępne na tym etapie opcje to:

1. Odsłuchanie komunikatów informacyjnych dotyczących pewnego zakresu funkcjonowania ZUS (ta opcja dostępna jest przez 24 godziny na dobę, każdego dnia tygodnia).
2. Uwierzytelnienie ZUS
3. Dane kontaktowe i adresowe placówek ZUS.
0. Połączenie z konsultantem infolinii ZUS (trzeba wybrać również tematykę i zakres rozmowy).

Połączenie z konsultantem ZUS

Godziny pracy konsultantów COT: poniedziałek – piątek w godzinach od 7:00 do 18:00.

Rozmowa z konsultantem to jedna z opcji oferowanych przez infolinię ZUS. Po wciśnięciu przycisku 0, interesant będzie musiał jeszcze wybrać temat rozmowy, z którym pragnie zwrócić się o pomoc.

  • Uzyskanie wsparcia w obsłudze Platformy Usług Elektronicznych, programu Płatnik oraz Elektronicznych Zwolnień Lekarskich.

    • Instalacja programu ZUS Płatnik – infolinia udziela wsparcia wszystkim użytkownikom programu
    • Założenie i konfiguracja konta PUE – poszukując kontaktu z infolinią ZUS PUE to właśnie ta opcja będzie najbardziej odpowiednia
    • Obsługa elektronicznych zwolnień lekarskich na PUE
    • Przygotowanie i wysłanie dokumentów
    • Usuwanie błędów i ich przyczyn

Interesanci powinni pamiętać, że szczegółowe informacje na temat własnej sprawy są możliwe do uzyskania tylko w przypadku uwierzytelnienia rozmówcy przez konsultanta. Bez podania identyfikatora PUE i hasła do COT konsultant może udostępnić tylko informacje ogólne.

Uwierzytelnianie przechodzi się za pomocą zadawanych przez niego pytań, które mają na celu potwierdzenie tożsamości interesanta. Dopiero przejście tego procesu pozwoli konsultantowi na potwierdzanie lub zaprzeczanie stwierdzeniom rozmówcy oraz udzielanie kluczowych informacji z posiadanego w PUE konta.

Kontakt przez formularze ZUS

Połączenie z infolinią ZUS nie jest jedyną metodą na uzyskanie informacji od konsultanta Zakładu Ubezpieczeń Społecznych bez wychodzenia z domu. Interesanci mogą przesłać swoje zapytania za pomocą formularza kontaktowego zapytania ogólnego. Pytanie zostanie skierowane do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS, a wiadomość potwierdzająca otrzymanie zapytania zostanie przesłana za pomocą poczty elektronicznej na podany w formularzu adres klienta. Z tego względu należy upewnić się, że wprowadzony adres jest poprawny.

Interesant otrzyma odpowiedź na swoje pytanie z adresu [email protected], jednak będzie ona bardzo ogólna. Decyduje o tym fakt, że ta forma kontaktu nie uwzględnia procesu weryfikacji. Co w przypadku, gdy klient chce uzyskać szczegółowe dane?

Aby uzyskać szczegółową odpowiedź na zadane pytanie, należy zadać je z wykorzystaniem Platformy Usług Elektronicznych. Po zalogowaniu do PUE, powinno się skorzystać z funkcji “Zadaj pytanie ZUS”. Historię zapytań i odpowiedzi można w każdym momencie sprawdzić pod zakładką “Komunikaty”.

Kontakt z ZUS przez e-mail

Istnieje również możliwość przesłania wiadomości do pracownika COT bezpośrednio na adres mailowy ZUS. W celu zadania pytania ogólnego z zakresu działalności Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, należy przesłać je na skrzynkę: [email protected] Trzeba jednak pamiętać, że ta metoda nie gwarantuje bezpieczeństwa ujawnianych pracownikom informacji. Z tego względu w wiadomościach nie powinno się umieszczać danych osobistych. Mimo wszystko, kontaktując się z ZUS telefon okazuje się być najwygodniejszą formą kontaktu. 

Infolinie oddziałów ZUS

Każda placówka Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, poza ogólnopolskim numerem na infolinię ZUS, posiada także własny, wewnętrzny numer telefonu. Jaki jest numer telefonu do ZUS w Twoim mieście?

Oceń

Średnia ocena 4.7 / 5. Liczba głosów: 20

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Oceń

Średnia ocena 4.7 / 5. Liczba głosów: 20

Brak głosów - oceń jako pierwszy!