Co to jest dokument REU?
Druk ZUS REU to wniosek o uchylenie czynności egzekucyjnych. Dokument składa się w sytuacji, gdy wnioskodawca ubiega się o uchylenie dokonanych czynności egzekucyjnych w toczących się wobec niego postępowaniach. Złożenie wniosku skutkuje rozpatrzeniem sprawy przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych i wydaniem postanowienia o uchyleniu lub odmowie uchylenia czynności egzekucyjnych.
Kto wypełnia druk REU ZUS?
Formularz REU, czyli wniosek o uchylenie czynności egzekucyjnych dotyczy:
- płatników składek,
- osób zobowiązanych do opłacenia należności z tytułu składek jako spadkobierca,
- małżonków odpowiadającego z majątku wspólnego,
- ubezpieczonych ponoszących odpowiedzialność za zadłużenie z tytułu składek,
- osób zobowiązanych do zwrotu nienależnie pobranego świadczenia, w tym również z funduszu alimentacyjnego.
Kiedy składa się wniosek REU?
Złożenie wniosku może nastąpić w dowolnym momencie. Postępowanie musi jednak wykazać zasadność prośby o uchylenie. Na rozstrzygnięcie sprawy może mieć wpływ wysokość zadłużenia, współpraca związana ze spłatą należności i ogólna sytuacja finansowa. Zgodnie z przepisami, po otrzymaniu wniosku REU przez ZUS odpowiedź musi zostać udzielona w terminie nieprzekraczającym dwóch miesięcy.
Jak złożyć druk REU?
Wniosek REU ZUS może zostać złożony na jedną z trzech metod:
- przesłanie druku pocztą do wybranej placówki ZUS,
- złożenie formularza osobiście lub z pomocą pełnomocnika w czasie spotkania z doradcą do spraw ulg i umorzeń w każdej jednostce terenowej ZUS,
- złożenie ustnie podczas rozmowy z pracownikiem ZUS, który przygotuje protokół.
Dokument REU elektronicznie
Wniosek o uchylenie czynności egzekucyjnych jest dostępny w formie elektronicznej na oficjalnej stronie ZUS. Zainteresowane podmioty mogą zapoznać się z polami formularza lub wydrukować go do uzupełnienia bez wychodzenia z domu. Tak przygotowany druk można przesłać pocztą do najbliższego oddziału ZUS.
Jak wypełnić druk ZUS REU?
Wniosek o uchylenie czynności egzekucyjnych składa się za pośrednictwem druku REU ZUS:
Załączniki do REU ZUS
Wymaganymi załącznikami do dokumentu REU są wszystkie dokumenty przedstawiające koordynację finansową dłużnika. W zależności od formy opodatkowania będzie to:
- oświadczenie o stanie majątkowym osoby prawnej ROP,
- oświadczenie o stanie rodzinnym i majątkowym oraz sytuacji materialnej osoby fizycznej nieprowadzącej pełnej księgowości ROF,
- oświadczenie o stanie rodzinnym i majątkowym oraz sytuacji materialnej osoby fizycznej prowadzącej pełną księgowość ROK,
- oświadczenie o stanie rodzinnym i majątkowym oraz sytuacji materialnej osoby niebędącej przedsiębiorcą RON.
Zobacz więcej:
Wniosek o uchylenie czynności egzekucyjnych ZUS REU do pobrania: https://www.zus.pl/documents/10182/788036/919_18+REU_do+zapisu.pdf/8a44e8f2-5b60-4d79-b144-3449204a9b4b
- 4Udostępnienia
- 4