Skip to content

Wyszukaj informacje:

Wniosek ZUS RZS-P

Druk ZUS RZS-P

Co to jest formularz RZS-P ZUS?

Druk RZS-P to wniosek o zwrot nadpłaty ZUS. Dokument składany przez przedsiębiorców pozwala otrzymać zwrot nienależnie opłaconych składek. Taka sytuacja może być wywołana pomyłką osoby realizującej przelew.

Kto wypełnia druk RZS-P?

Dokument RZS-P uzupełniają przedsiębiorcy, którzy opłacili składki na ubezpieczenia w wysokości większej, niż wymagano. Formularz może zostać złożony także przez biuro rachunkowe, z którego usług korzysta płatnik składek. Do złożenia wniosku uprawnieni są również wyznaczeni pełnomocnicy. 

Kiedy składa się formularz ZUS RZS-P?

Płatnik składek ma możliwość złożenia wniosku RZS-P po stwierdzeniu, że składki zostały opłacone w zawyżonej wysokości. Po ustaleniu przez urząd, że przedsiębiorca zawyżył kwotę wpłaty, zwrot należnych środków nastąpi w ciągu 30 dni. Zwrot nienależnie opłaconych składek może nastąpić również po złożeniu imiennego raportu korygującego za osobę ubezpieczoną, której dotyczy nadpłata. Należy dołączyć wtedy także korygującą deklarację rozliczeniową.

Druk RZS-P do wypełnienia

Aktualny wzór formularza RZS-P może zostać pobrany w dowolnie wybranej jednostce terenowej ZUS. Płatnik składek może uzyskać dokument w okienku, uzupełnić pola formularza i złożyć druk w ciągu jednej wizyty. Jeżeli nie może zrobić tego osobiście, warto skorzystać ze wsparcia biura rachunkowego lub pełnomocnika. Prowadzenie korespondencji z ZUS dla przedsiębiorców wymaga jednak czasem wykorzystania metod elektronicznych.

Formularz RZS-P online

Dokument RZS-P GOFIN lub PDF pozwala na edytowanie treści formularza w przeglądarce. W ten sposób wnioskodawca może łatwo edytować wprowadzone treści przed wydrukowaniem dokumentu. Druk przygotowany w postaci elektronicznej trzeba będzie jednak osobiście podpisać. Ostatnim krokiem będzie przesłanie dokumentu pocztą.

Jak złożyć wniosek RZS-P przez PUE?

Rozważając uzupełnienie formularza RZS-P jak złożyć druk, by jak najszybciej otrzymać odpowiedź urzędu? Najwydajniejszą metodą prowadzenia komunikacji z urzędem jest Platforma Usług Elektronicznych ZUS. Wniosek RZS-P PUE umożliwia wygenerować podobnie jak inne formularze dla płatników. Nie istnieje jednak coś takiego jak wniosek RZS-P przez Profil Zaufany. EPUAP stanowi jedynie formę elektronicznych metod poświadczania tożsamości w ZUS.

Wniosek RZS-P – jak wypełnić dokument?

Formularz RZS-P ZUS

I część formularza RZS-P ZUS

W pierwszym bloku dokumentu należy określić dane osobowe i adresowe wnioskodawcy. We wniosku zaznaczono, by podawany adres był adresem do korespondencji.

II blok druku

Druga część formularza RZS-P to miejsce na określenie zakresu wniosku. Osoba składająca dokument opisuje, z jakiego powodu nastąpiła nadpłata. Pole ma charakter opisowy.

III sekcja dokumentu RZS-P

W ostatniej części druku RZS-P należy wskazać numer rachunku bankowego, na który ZUS przeleje należne środki. Konto może być otwarte w Polsce lub za granicą. W tym drugim przypadku wymaga to podania bardziej szczegółowych danych.

Zobacz więcej:

Wniosek płatnika składek o zwrot nienależnie opłaconych składek RZS-P do pobrania: https://www.zus.pl/documents/10182/18428/RZS-P_interaktywna_wypelnij_i_wydrukuj.pdf/1bd99038-fb7d-0fcd-f0fc-54cf0855d390?t=1658303348639

 

Oceń

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 12

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Wyszukaj informacje: