Nowy certyfikat programu Płatnik ZUS 2022
Aktualizacja 30 sierpnia 2022
2 września 2022 roku wejdzie w życie najnowsza aktualizacja certyfikatu w programie Płatnik ZUS. Od Od 2 września 2022 roku w komunikacji z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych trzeba korzystać w programie Płatnik z nowego certyfikatu ZUS. Co to jest i jak zaktualizować certyfikat programu ZUS Płatnik? Jak pobrać certyfikat ZUS do płatnika?
Certyfikat programu Płatnik ZUS
Płatnik to wygodne narzędzie dla przedsiębiorców, dzięki któremu możliwe jest przekazywanie do ZUS dokumentów ubezpieczeniowych w formie elektronicznej. Każdy zestaw formularzy musi być jednak zweryfikowany odpowiednim podpisem, zarówno ze strony użytkownika, jak i urzędu.
W programie Płatnik do wymiany danych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych służy certyfikat PE-2-ZUS-EWD, który pełni rolę identyfikatora tej instytucji. Przedsiębiorcy powinni pamiętać, że tylko najnowszy certyfikat umożliwi dalszą pracę z programem i komunikację z urzędem. Bez aktualnego certyfikatu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie ma możliwości przekazywania dokumentów elektronicznych do ZUS. Z tego względu regularne aktualizacje nie mogą zostać pominięte przez płatników składek.
Aktualizacja certyfikatu Płatnik ZUS 2022
Już 2 września 2022 roku zacznie obowiązywać najnowszy certyfikat, którym będzie posługiwać się Zakład Ubezpieczeń Społecznych w programie Płatnik. Oznacza to, że wykorzystywany do tej pory certyfikat PE-2-ZUS-EWD przestanie być ważny i należy go aktualizować. W przeciwnym wypadku przesłanie dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS nie będzie możliwe.
Jak aktualizować certyfikat ZUS w Płatniku?
Istnieje kilka metod na przeprowadzenie aktualizacji certyfikatu. Najwygodniejszą z nich będzie automatyczne pobranie certyfikatu przez ustawienia programu Płatnik. W tym celu należy:
- Przejść do opcji Przekaz, a następnie Ustawienia przekazu elektronicznego.
- Po otworzeniu się okna przekazu, należy wybrać zakładkę Certyfikaty.
- Wcisnąć przycisk Pobierz, który umożliwi aktualizację i zarejestrowanie nowego certyfikatu w programie Płatnik.
- Zapisać zmiany po ich wprowadzeniu wciskając przycisk Zapisz lub OK.
- Przeprowadzić weryfikację wstępną, która pozwoli skontrolować prawidłowość wprowadzonych zmian. Poprawnie przeprowadzona aktualizacja powinna wywołać ukazanie się informacji “Obecny stan certyfikatów pozwala na przekazywanie przesyłek do ZUS”.
Aktualizacja certyfikatu poza programem Płatnik
Nowy certyfikat programu Płatnik ZUS można pobrać również samodzielnie. Z tej opcji muszą skorzystać płatnicy wykorzystujący do rozliczeń inne oprogramowanie niż program Płatnik ZUS.
Adres certyfikatu z ZUS 2022: http://www.zus.pl/bip/pliki/PE-2-ZUS-EWD.pem.
Numer SN certyfikatu ZUS
Certyfikat PE-2-ZUS-EWD identyfikowany jest w systemie za pomocą numeru SN. Zmiana certyfikatu wiąże się także ze zmianą numeru, dzięki czemu różne wersje mogą być z łatwością rozróżnialne.
- Obowiązujący do 2 września numer SN certyfikatu PE-2-ZUS-EWD to: 4ae54d7706519daee9ae6553bea7d7e1.
- Obowiązujący od 2 września nowy numer SN certyfikatu PE-2-ZUS-EWD to: 044b3689676f40ccf0f0d7b56472b77f
Czytaj więcej:
- 26Udostępnienia
- 26