Skip to content

Wyszukaj informacje:

Wniosek ZUS RSO

ZUS RSO thumb

Co to jest ZUS RSO?

Wniosek ZUS RSO, czyli wniosek o odroczenie terminu płatności składek jest dokumentem składanym przez przedsiębiorców, którzy ubiegają się o jeden z trzech rodzajów ulgi w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Odroczenie terminu płatności składek pozwala przedsiębiorcom uniknąć naliczania odsetek za zwłokę, które mogą w ostateczności doprowadzić do egzekucji komorniczej. Złożenie poprawnie uzupełnionego wniosku i jego akceptacja przez ZUS sprawi, że składki będą mogły zostać opłacone w późniejszym terminie.

Jakie informacje zawiera RSO?

We wniosku ZUS RSO znajdują się najważniejsze dane umożliwiające rozwiązanie sprawy jaką jest odroczenie składek ZUS. Zalicza się do nich:

  • dane identyfikacyjne płatnika składek,
  • zakres wniosku RSO,
  • uzasadnienie prośby o odroczenie składek,
  • rodzaj pomocy publicznej ZUS,
  • forma opodatkowania w danym okresie.
Druk ZUS RSO
Druk ZUS RSO

Jak wypełnić ZUS RSO?

Aby dokument mógł zostać pozytywnie rozpatrzony przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, należy uzupełnić go zgodnie z obowiązującymi zasadami. Wpisywane litery powinny być drukowane i czytelne, dzięki czemu uda się uniknąć błędnej interpretacji przez urząd. Pola wyboru zaznacza się natomiast symbolem “X”. Do wpisywania danych powinno się wykorzystywać długopis o niebieskim lub czarnym tuszu. 

ZUS RSO przez PUE

Sytuacja wygląda inaczej w przypadku dokumentów uzupełnianych w wersji elektronicznej. Wpisywane na klawiaturze litery nie pozostawiają miejsca na błąd w interpretacji danych przez urząd. Dokument trzeba jednak podpisać, wykorzystując w tym celu cyfrowe metody potwierdzania tożsamości. Przykładem może być Profil Zaufany ePUAP. Osoby składające dokument przez PUE nie muszą się tym przejmować – jeżeli udało im się zarejestrować konto, oznacza to, że posiadają dostęp do przynajmniej jednej metody potwierdzania tożsamości przez Internet.

Z ilu części składa się RSO ZUS?

Wniosek składa się z kilku części, których poprawne uzupełnienie może pozwolić przedsiębiorcy na odroczenie składek ZUS. Biorąc pod uwagę bloki takie jak instrukcja uzupełniania oraz pouczenia, dokument RSO składa się z ośmiu sekcji, w tym siedmiu do uzupełniania. Najważniejszą z nich okazuje się uzasadnienie wniosku, ponieważ bez odpowiedniej przyczyny urząd nie udzieli przedsiębiorcy odroczenia płatności składek.

Oceń

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 10

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Wyszukaj informacje: